خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید سرویس قهوه خوری

خرید سرویس قهوه خوری

بسیاری از خانم ها و آقایان نحوه پذیرایی که خواهند داشت برایشان خیلی مهم است. به اصطلاح می خواهند نهایت سلیقه ی خود را استفاده کنند. بهترین ظروف خود را برای مهمان ارائه دهند و با نظم و زیبایی ظروف خود احترام برای مهمانان خود قائل شوند. خرید سرویس فنجان های قهوه خوری باعث زیبایی آشپزخانه و یا هر مکان دیگری می شود.

در واقع شما می توانید با ست کردن فنجان های خود با سایر وسایل آشپزخانه زیبایی بیشتری به دکوراسیون خانه ی خود داده و از فنجان های قهوه خوری خود می توانید به عنوان دکور هم استفاده کنید. وقتی ست  فنجان های قهوه خوری را خریداری می کنید، با هم ست هستند و می توانید به خوبی از مهمانان خود پذیرایی کنید.

 

مشاهده سرویس های قهوه خوری

خرید سرویس فنجان

با توجه به استفاده ای که دارید سرویس فنجان قهوه خوری را تهیه کنید یعنی اگر برای استفاده در کافه می خواهید باید جنسی را انتخاب کنید که قابلیت شست وشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشد. برای دکور می توانید از فنجان های قهوه خوری با جنس سرامیکی استفاده کنید . در واقع بسیاری از افراد برای زیبا تر کردن دکوراسیون مکان مورد نظر خودشان از فنجان ها به صورت دکور استفاده می کنند.

 

انواع جنس فنجان های قهوه خوری

فنجان های قهوه خوری جنس سرامیک

این فنجان ها قابلیت گرم نگه داشتن نوشیدنی را دارند در واقع توانایی حفظ گرما و دما را دارند اما باید از این نوع جنس مراقبت کنید. چون ممکن است در صورتی که خوب مراقبت نشود ترک بردارد و جنس شکننده ای دارد اگر برای ساخت این نوع فنجان از جنس های خوب استفاده کرده باشند برای سلامتی شما هیچ مشکلی ندارد و به راحتی می توانید از فنجان های سرامیکی قهوه خوری استفاده کنید.

 

فنجان های قوه خوری جنس شیشه

این جنس فنجان حرارت دیده و می تواند در صورت نگهداری مناسب فنجانی با دوام و مقاوم باشد. خوشبختانه این فنجان ها قابل بازیافت هستند و باید به این نکته حواستان باشد که موقع سرو سریع آن را برندارید چون داغ است و دست را می سوزاند.

فنجان های قهوه خوری با جنس استیل

این جنس بیشتر در ماگ های قهوه خوری مسافرتی استفاده می شود عایق دارند و از دوام بالایی برخوردارند و به راحتی تمیز می شوند ولی گرما را به خوبی حفظ نمی کنند و نوشیدنی زود سرد می شود.

فنجان ها با سایز های متغیر و استفاده ی مختلف

چون قهوه های متفاوتی وجود دارد و باید بدانید که هر مدل قهوه را باید در فنجان مخصوص خودش سرو شود اندازه فنجان استاندارد قهوه حدود 8 تا 10 اونس است.

 

فنجان اسپرسو یا شات اسپرسو

این فنجان ها خیلی نقلی هستند و به دلیل پخش بهتر رایحه قهوه در حس چشایی و بویایی دهانه فنجان از پایه آن پهن تر است. این فنجان کوچک است چون طعم تلخی دارد و ازکافئین بالایی برخوردار است از فنجان های کوچک با حجم کم استفاده می کنند و از فنجان هایی با حجمی  بین 80 تا 100 سی سی برای سرو استفاده می شود.

فنجان کاپوچینو

این نوشیدنی ترکیبی از اسپرسو با شیر بخارداده شده است و اندازه این فنجان دو برابر فنجان اسپرسو است. این فنجان با نعلبکی و قاشق همراه است چون کاپوچینو فوم دارد و به این وسایل نیاز است و  از فنجان هایی با حجمی بین 150 تا 220 سی سی برای سرو استفاده می شود.

فنجان لاته

این فنجان کاسه ای شکل است و اصل اش این است تا لبالب پر شود از فنجان کاپوچینو بزرگ تر است و از فنجان هایی با حجمی بین 250 تا 300 سی سی برای سرو استفاده می شود.

فنجان قهوه عربی

برای سرو این فنجان مانند اسپرسو باید از فنجانی با حجم کم استفاده کرد و از فنجان هایی با حجمی  بین 80 تا 100 سی سی برای سرو استفاده می شود. این فنجان ها گرد و بدون دسته هستند.

فنجان قهوه فرانسه

این نوشیدنی چون طعم ملایمی دارد با حجم بیشتری سرو می شود و از فنجان هایی با حجمی بین 150 تا 180 سی سی برای سرو استفاده می شود.

فنجان قهوه ترک

این قهوه چون سنگین است از فنجانی با حجم کم برای سرو استفاده می کنیم فنجان هایی با اندازه و حجمی بین 80 تا 100 سی سی برای سرو استفاده می شود. کنار فنجان قهوه می توان شیرینی هایی مثل باقلوا یا شیرینی های دیگر بگذاریم.

 

راهنمای شست و شوی فنجان های قهوه

اگر فنجان شما لکه هایش به راحتی پاک نمی شود می توانید از پودر صابون استفاده کنید. به این صورت که صابون را داخل فنجان خورد کنید و داخل فنجان آب گرم بریزید و بچرخانید. بعد از چند دقیقه با اسفنج آن را بشویید. ماگ های استیل را با اسفنج نرم و ماگ های سرامیکی را با نرمی اسکاج بکشید. انتخاب فنجانی متناسب با سلیقه شما و رنگی باعث می شود بیشتر از نوشیدنی خود لذت ببرید و در اخر امیدواریم با دانستن مطالب بالا خریدی مناسب داشته باشید.

 

 نکات مهم در خرید سرویس چای و قهوه خوری

خرید سرویس قهوه خوری بیشتر از هرچیزی به سلیقه شما بستگی دارد برای اینکه بتوانید بهترین مدل سرویس چای خوری را خرید کنید باید به سایر وسایل هایی که در دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد توجه کنید تا بتوانید با توجه به مدل و رنگ آنها بهترین مدل را انتخاب و خرید کنید زیبایی هرچیزی در دکوراسیون خانه بیشتر از هرچیزی به هماهنگ بودن آن با سایر وسایل ها می باشد. علاوه بر آن در هنگام خرید سرویس چای خوری می توان موارد زیر را مد نظر داشت:

  • جنس

در این خصوص شما می توانید از میان مدل های شیشه ای، چینی، مسی، سرامیکی، استیل و … برحسب سلیقه خود یک کدام را انتخاب نمایید. توصیه می کنیم در این خصوص با توجه به جنس دیگر ظروف سرو و پذیرایی تان عمل نمایید و سعی کنید که جنس استکان یا فنجان های چای خوری تان مناسب با مثلا ظروف پیش دستی تان باشد.

  • تعداد نفرات

برای این منظور بایستی به تعداد اعضای خانواده خود و همچنین مهمانان احتمالی تان در طول هفته و یا ماه توجه داشته باشید. فراموش نکنید که خیلی بد می شود اگر مثلا ست قهوه خوری شما ۶ نفره باشد و تعداد مهمانتان هفت نفر باشند! اینطوری مجبور می شوید که برای نفر هفتم از فنجان و یا استکانی با طرح و مدل دیگری استفاده کنید که اصلا در اصول مهمان داری قابل قبول نیست!

  • تعداد پارچ های سرویس

برای این منظور اول از هر چیزی مشخص کتید که می خواهید سرویس شما دربردارنده چه چیزهایی باشد. یعنی مثلا علاوه بر قندان و استکان چای خوری از سینی، قوری (با یا بدون وارمر)، نعلبکی و همچنین شکر ریز نیز برخوردار باشد یا نه. سپس اقدام به خرید سرویس مورد نظر خود نمایید. البته این را هم مدنظرتان قرار دهید که هر چه سرویس شما کامل تر باشد، یقیناً قیمت آن نیز برای فروش بالاتر خواهد بود.

 

“در این مقاله سعی بر راهنمایی مختصر و مفید برای انتخاب و خرید مناسب ترین نوع از سرویس های قهوه خوری و فنجان برای شما عزیزان داشتیم.ما در فروشگاه هپسی وار با ارائه بهترین و با کیفیت ترین سرویس های قهوه خوری از برند های معتبر و محبوب دنیا بخصوص برند های ترک (مثل acar و sembol ,…) در خدمت شما عزیزان هستیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *