خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید ظروف خانه و آشپزخانه

مجموعه ظروف خانه و آشپزخانه

همانطور که همه ی خریداران می دانند پیش از اقدام به خرید وسائل جهیزیه و عللخصوص وسایل منزل نیاز به تحقیقات کافی در این مورد می باشد که یکی از معتبر ترین منابع و کامل ترین آنها سایت های اینترنتی است. ما در این وبلاگ قصد داریم تا به شما راهنمایی کاملی در مورد یکی از مهم ترین موارد آنها دهیم. به طور حتم می توان گفت که یکی از آیتم های مهم در خرید جهیزیه ی تازه عروس و دامادان و همچنین افرادی که سالهاست از ازدواجشان گذشته و یا افرادی که یک مغازه یا دفتر می زنند، ظروف آشپزخانه به شمار می رود.

 

مشاهده محصولات خانه و آشپزخانه

 

ظروف مصرفی آشپزخانه شامل چه مواردی می شوند؟

یکی از سؤالات متداول مردم در رابطه با خرید ظروف مصرفی این است که چه چیز هایی شامل ظرف و ظروف می شوند؟ در جدول زیر لیست کاملی از مواردی که شامل ظروف آشپزخانه می شود را آورده ایم. لازم به ذکر است که بسته به نیاز مشتری، تعداد، موارد مشمول لیست و جنس ظروف تواند تغییر یابد.

بشقاب غذا خوری بشقاب میوه خوری بشقاب خورشت خوری کاسه ماست خوری
فنجان نعلبکی نمکدان دیس (در ساز های مختلف)
حلقه دستمال سالاد خوری سوپ خوری قوری
قندان شیر خوری سس خوری جا کره ای
شکلات خوری بستنی خوری سوفله خوری شیرینی خوری
میوه خوری کاسه آش خوری جای ادویه سرویس کارد و چاقو
پارچ و لیوان استکان جام و شربت خوری لیوان و ماگ

 

 

 

 

اگر به فروشگاه های ظروف آشپزخانه مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که بسته های 6 نفره، 12، 18 و 24 نفره عرضه می گردد. بعنوان مثال ما یک لیست از سرویس 12 پارچه ی چینی آورد ایم:

 

نام ظرف تعداد نام ظرف تعداد
برنج خوری 12 سالاد خوری 2
خوشت خوری 12 سینی پذیرایی 1
پیش دستی 12 سینی چای خوری 1
ماست خوری 12 قوری با در 1
استکان یا فنجان 6 قندان با در 2
نعلبکی 6 شیر خوری 1
نمکدان 6 سس خوری 1
دیس بزرگ 1 جا کره ای 1
دیس متوسط 1 شیرینی خوری 1
دیس کوچک 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرویس قاشق و چنگال شامل چه مواردی است؟

سرویس قاشق چنگال شامل چه چیز هایی است؟ این سوال بیشتر کسانی است که می خواهند سرویس قاشق چنگال برای خود خریداری کنند . قاشق چنگال از ضروری ترین ظروف آشپزخانه است که بدون آن اصلاً غذا درست کردن و میل نمودن بی معنی است. سرویس های قاشق چنگال معمولاً از لحاظ نوع بسته بندی به انواع سامسونتی ، فله ای ، کنسولی و … تقسیم می شوند . همچنین این که سرویس های قاشق چنگال در اندازه های 6، 12، 18، 24 و 30 تولید می شوند . اما آیا می دانید که هر کدام از این سرویس ها شامل چه چیز هایی خواهند بود؟ سرویس های قاشق چنگال معمولاً بصورت 6 و 12 نفره هستند. فرضاً سرویس 6 نفره شامل 6 قاشق و 6 چنگال و موارد دیگر است. در جدول زیر لیست مواردی که شامل سرویس قاشق و چنگال می شوند را آورده ایم.

 

قاشق غذاخوری چنگال غذاخوری کارد غذاخوری قاشق سوپ خوری
قاشق چای خوری قاشق مربا خوری قاشق شربت چنگال میوه خوری
کارد میوه خوری ملاقه کفگیر انبر سالاد
چنگال میوه خوری قاشق میوه خوری چاقوی کیک خوری انبر یخ
کارد کره قاشق ادویه ملاقه کوچک قاشق خورشت
چنگال سرو چاقو سرو کفگیر سرو کیک پوست کن

 

 

 

 

 

 

مشاهده سرویس های قاشق،چنگال و کارد

 

 

بعنوان مثال لیستی از محتوای یک سرویس 6 نفره قاشق و چنگال:

سرویس قاشق و چنگال و کارد

 

  • 6 عدد قاشق غذاخوری
  • 6 عدد چنگال غذاخوری
  • 6 عدد کارد غذاخوری
  • 6 عدد قاشق سوپخوری
  • 6 عدد قاشق چای خوری
  • 6 عدد قاشق مربا خوری
  • 6 عدد قاشق شربت
  • 6 عدد چنگال میوه خوری
  • 6 عدد کارد میوه خوری
  • یک عدد ملاقه
  • یک عدد کفگیر
  • یک عدد انبر سالاد
  • یک عدد قاشق بزرگ

ظروف غذاخوری با چه متریالی ساخته می شوند؟

ظروف غذاخوری با اجناس مختلفی مانند سفال، سرامیک، شیشه، ملامین و چینی هستند.

  • ظروف سفالی

در واقع ظروف سفالی نوعی سرامیک هستند که حرارت دیده اند. بیشتر طرح ها و نقش ها در ظروف سفالی به صورت دستی می باشد و این موضوع یکی از دلایل است که ظروف سفالی ظاهری سنتی دارند. ظروف سفالی دارای سطحی نفوذ پذیر هستند که باید از قرار دادن آن در آب به مدت طولانی خودداری کرد.

 

  • ظروف سرامیکی

ظروف غذاخوری سرامیکی از خاک رسی تهیه شده که به آن ماده ای شیشه ای اضافه شده است و این ماده شیشه ای موجب استحکام بیشتر این ظروف می شود. ظروف سرامیکی به دلیل لعاب هایی که در ساختار آن ها وجود دارد، موجب درخشانی شان می شود. بنابراین می توان گفت که ظروف سرامیکی از نظر ظاهری نیز مناسب می باشد. سرویس غذاخوری سرامیکی هم برای مهمانی های رسمی و هم برای مصارف روزانه کاربرد دارد. همچنین می توان گفت که نگهداری از این ظروف کار چندان سختی نیست و شما می توانید آن ها در داخل ماشین ظروفشویی، فر، فریزر، مایکروویو و … قرار دهید. در هنگام نگهداری از این ظروف دقت کنید که ظروف سرامیکی نباید در معرض تغییرات دمایی شدید قرار گیرد چرا که در این صورت ممکن است بر روی بدنه آن شکاف و ترک ایجاد شود و شکل ظاهری خود را از دست بدهد.

  • ظروف ملامین

ظروف غذاخوری ملامین از جمله ظروفی است که بیشتر در مصارف روزانه کاربرد دارند. چرا که بیشتر افراد ترجیح می دهند از ظروف چینی برای مجالس و مهمانی ها استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که سرویس غذا خوری ملامین را می توان در همه جا مورد استفاده قرار داد، چرا که در ساختار آن رزین مقاومی وجود دارد. از خصوصیات و ویژگی این ظروف می توان به داشتن ظاهر زیبا و تنوع زیاد در رنگ و طرح اشاره کرد.

  • ظروف شیشه ای

ظرف غذاخوری شیشه ای از استحکام بالایی برخوردار هستند به همین دلیل از این ظروف بیشتر برای مصارف دم دستی و در هنگام گردش و تفریح استفاده می شود. ظرف غذاخوری شیشه ای در طرح ها و رنگ ها با تنوع بالا در بازار وجود دارد و شما با توجه به سلیقه خود می توانید این سرویس را خریداری کنید.

  • ظروف پلاستیکی

ظروف غذای پلاستیکی قیمت بسیار پایین تری نسبت به بقیه دارند اما برای استفاده برای غذاهای داغ به هیچ عنوان استفاده نمی شود. حتی اگر استحکام بالایی داشته باشند باز هم برای غذاخوری نمی توان از آنها استفاده نمود.

 

  • قاشق و چنگال با چه متریالی ساخته می شوند؟

به هر روی فلزات دیگری مانند آهن، مس، روی، چوب، پلاستیک و آلومینیوم نیز به عنوان یک انتخاب برای تولید قاشق و چنگال غذا خوری مورد استقبال قرار گرفته اند. اما بیشترین تولید قاشق و چنگال به دلایلی که خواهیم گفت مربوط به استیل نگیر (Stainless Steel) یا همان فولاد ضد زنگ بوده است. شاید اولین دلیل انتخاب استیل برای ساخت سرویس قاشق چنگال، خاصیت ضد زنگ بودن آن است. برای یک قاشق و چنگال غذا خوری بسیار مهم است که با مواد غذایی واکنش ندهد. فولاد ضد زنگ این شرط را اعمال می کند. ضمنا درخشندگی و براق بودن استیل حتی بیشتر از نقره می تواند جلوه آفرین باشد. از طرف دیگر قیمت مناسب آن نسبت به فلزات گران بها، شاید باعث شده که امروزه بیشترین حجم تولید قاشق و چنگال غذا خوری از این آلیاژ باشد. به همین جهت توضیحاتی مختصر در مورد استیل را با هم مرور می کنیم.

با اطلاعاتی که منبع آن دانش نامه ویکی پدیا است، اگر بخواهیم خیلی مختصر بگوییم این فلز که با نام استیل نگیر شناخته شده است، آلیاژی از فولاد است و از پایه ای ترین عناصری که در ساخت این فلز به کار رفته است می توان به آهن، کروم و نیکل اشاره کرد. این فلز به دلیل خاصیتی که در علم متالوژی غیر فعال شدن نامیده می شود، دارد. می تواند مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدن از خود نشان دهد که دلیل اصلی انتخاب آن توسط برندهای مطرح قاشق و چنگال غذاخوری همین امر است.

در وبلاگ های بعدی شما را با برند های مختلف محصولات آشپزخانه آشنا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *